Noritējuši pirmie LMT izglītības iniciatīvas MISIJA – MATEMĀTIKA diagnosticējošie darbi
Aprīļa beigās un maija sākumā Siguldas novada, Kuldīgas novada, Jelgavas valstspilsētas un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldību skolās noritēja pirmais LMT izglītības iniciatīvas MISIJA – MATEMĀTIKA diagnosticējošais darbs 4. klašu skolēniem, kuru izpildīja gandrīz 1700 skolēnu. Izglītības iniciatīva paredz turpmāko trīs gadu laikā uzlabot skolēnu sniegumu matemātikā četrās pilotpašvaldību skolās, nodrošinot atbalstu skolotājiem, ieviešot sistēmu katra skolēna progresa izsekošanai un palīdzot sakārtot pieejamos mācību līdzekļus.
“Diagnosticējošie darbi ir kā asins analīzes, kas ļauj pārliecināties par veselības stāvokli konkrētajā mirklī, parādot gan to, kas labi strādā, gan to, kas jāuzlabo. Lai 9. klases eksāmenu rezultāti nenāktu ar nepatīkamu pārsteigumu, diagnosticējošiem darbiem ir jānorit regulāri – gan sākumskolā, gan pamatskolā, savlaicīgi noķerot mirkli, kad rodas problēmas matemātikas apguvē, un kopīgi rodot risinājumu. Tieši tādēļ mēs priecājamies par valsts līmenī plānoto monitoringa sistēmas ieviešanu,” komentē Dana Narvaiša, izglītības eksperte, LMT MISIJA – MATEMĀTIKA vadītāja.
LMT izglītības iniciatīva pievērš uzmanību 4. līdz 6. klašu skolēniem. Tieši sākumskolas pēdējās klases ir īpaši izšķirīgs vecumposms matemātikas apguvē, kurā nereti identificētās problēmas, kas netiek aktīvi risinātas, atstāj lielu iespaidu uz skolēna sekmēm nākamajās klasēs un interesi par STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla un matemātika) jomu nākotnē. Līdz ar to pirmais MISIJA – MATEMĀTIKA īstenotais skolēnu snieguma un matemātikas prasmju mērījums notiek 4. klasē, pēc tam sekojot individuālam progresam 5. un 6. klasē.
Diagnostikas procesu MISIJA – MATEMĀTIKA ietvaros īsteno Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra (LU EZTF SIIC) komanda – vadošais pētnieks Ģirts Burgmanis un zinātniskā asistente Marta Mikīte. Komandā iesaistīti arī citi eksperti, kuri piedalās uzdevumu veidošanā, digitalizācijā un rezultātu datu analīzē, kā arī IT speciālisti, kuri nodrošina digitālās vērtēšanas sistēmas darbību. Diagnosticējošos darbus un digitālo vērtēšanas sistēmu, kas ļauj darbus gan pildīt, gan vērtēt digitāli, LU EZTF SIIC zinātniskā grupa izstrādā Valsts pētījumu programmas projekta “Individualizēta un personalizēta atbalsta sistēma skolēnu tekstpratības, rēķinpratības un dabaszinātniskās pratības attīstīšanai” ietvaros.
“Pašlaik valstiskā līmenī trūkst atbilstošu un regulāru diagnosticējošo darbu. Izglītības iniciatīvas ietvaros trīs gados četrās pilotpašvaldībās testēsim skolēnu sekmes piecas reizes, taču, iespējams, nākotnē pietiks tikai ar vienu mērījumu,” komentē Dana Narvaiša. “Pats svarīgākais nav darba rakstīšana, bet gan iegūto rezultātu analīze un skaidrošana – piemēram, vai kādas tēmas apguve ir sagādājusi izaicinājumus tikai vienā klasē vai, piemēram, visās četrās pašvaldībās. Mēs paredzam ciešu pedagogu iesaisti rezultātu interpretācijā un tālāko soļu definēšanā.”
“Diagnosticējošais darbs mēra skolēnu rēķinpratību – spēju izmantot matemātikas stundās apgūtās zināšanas un prasmes jaunās, iepriekš nepazīstamās situācijās,” skaidro Marta Mikīte. “Darba saturs veidots tā, lai pārbaudītu ne tikai aprēķinu prasmes, bet arī skolēnu spēju saprast problēmu, atrast tajā matemātisko struktūru un izvēlēties atbilstošu risināšanas pieeju. Šajā diagnosticējošajā darbā līdztekus zema un vidēja līmeņa uzdevumiem iekļauts pietiekami liels skaits augsta izziņas līmeņa uzdevumu. Tas nodrošina iespēju skolēniem ar augstu sniegumu demonstrēt savas spējas un sniedz objektīvu pamatu arī šo skolēnu atbalstam.”
Tā kā MISIJA – MATEMĀTIKA pieeja lielu uzsvaru liek uz kopīgu darbu un visu ietekmes pušu iesaisti, ir paredzētas arī sarunas ar vecākiem, lai palīdzētu izprast darbu rezultātus. “Mēs vēlamies, lai diagnosticējošais darbs nav “bubulis” skolēnam, vecākiem un skolotājiem. Tas ir jāuztver kā mērinstruments, ar kura palīdzību mēs varam saprast, kā kopīgi virzīties tālāk, pie kā piestrādāt,” stāsta Dana Narvaiša. Pašlaik diagnosticējošie darbi paredzēti četrās LMT izglītības iniciatīvas MISIJA – MATEKMĀTIKA pašvaldībās ar iespēju nākotnē tos izvērst valsts mērogā, analizējot pilotskolās iegūtos rezultātus un gūtos secinājumus.Matemātikas skolotāju semināri

Aicinām pieteikties matemātikas skolotājus semināriem, kas norisināsies LU Zinātņu mājā (Jelgavas ielā 3):
7.-9. klasei 2. jūnijā plkst. 10.00-13.00 PIETEIKTIES
Matemātika II 2. jūnijā plkst. 13.30-16.30 PIETEIKTIES
1.-3. klasei 18. jūnijā plkst. 10.00-13.00 PIETEIKTIES
4.-6. klasei 18. jūnijā plkst. 13.30-16.30 PIETEIKTIES
Seminārs tiek organizēts LU EZTF projekta “Digitālu metodisko materiālu pedagogiem izstrāde pamatizglītības mācību priekšmetam “Matemātika” 1. - 9. klasei un vidējās izglītības mācību kursiem “Matemātika I” un “Matemātika II”” ietvaros. Seminārā projekta darba grupas prezentēs un ar dalībniekiem apspriedīs piedāvātās izmaiņas vispārējās vidējās izglītības standartam optimālajam un augstākajam līmenim. Kopīgi apspriedīsim metodiskos materiālus (uzdevumus pa līmeņiem, risinājumu paraugus, formatīvās vērtēšanas darbus, temata noslēguma darbus u.c.) un stundu plānojumu dažām tēmām.
Seminārs notiks tikai klātienē.
Par regulāriem klātienes semināru apmeklējumiem tiks izsniegtas pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursu apliecības.
LU EZTF SIIC aicina skolotājus dalīties ar veiksmīgām metodiskām idejām.

LU EZTF SIIC organizētā skolotāju ikgadējā augusta konference
DABASZINĀTNES, MATEMĀTIKA, INŽENIERZINĀTNES UN TEHNOLOĢIJAS SKOLĀ EFEKTĪVI UN RADOŠI
2025. gada 21. augustā – Latvijas Universitātes Akadēmiskajā centrā Jelgavas ielā 1/3, Rīgā
Aicinām skolotājus dalīties ar veiksmīgām metodiskām idejām.
Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes (LU EZTF) Starpnozaru izglītības inovāciju centrs (SIIC) aicina bioloģijas, fizikas, ķīmijas, ģeogrāfijas, dabaszinību, inženierzinību, tehnoloģiju un matemātikas 4.-12. klašu skolotājus pieteikties dalībai ikgadējā metodiski praktiskajā konferencē „DABASZINĀTNES, MATEMĀTIKA, INŽENIERZINĀTNES UN TEHNOLOĢIJAS SKOLĀ EFEKTĪVI UN RADOŠI”, lai dalītos ar savu pieredzi par kādu veiksmīgi praksē realizētu, metodisku ideju.
Katru gadu konferencē skolotāji dalās pieredzē ar kvalitatīvām metodiskām idejām, kuru izmantošana mācību saturu apguvi padara jēgpilnu un aizraujošu.
Aicinām iesūtīt pieteikumu, lai dalītos ar savu pieredzes stāstu par veiksmīgu kādas metodes vai paņēmiena izmantošanu mācību stundā, rādot citiem skolotājiem līdzi paņemtos materiālus plakātā, savā portatīvajā datorā, izmantojot spēles, izdales materiālus u.c. (būs pieejams galds un statīvs plakāta nostiprināšanai).
Pieteikumam jāatbilst kādam no šiem tematiem:
- Kā es mācu skolēniem analizēt, skaidrot un pamatot?
- Kā es mācu strādāt ar tekstu?
- Kā es mācu izmantot matemātiku dabaszinātnēs?
- Kā es mācu dažādas stratēģijas matemātikā vai dabaszinātņu mācību priekšmetos?
- Kā mācību procesā izmantoju "dziļus" uzdevumus?
- Kā es mācu pašvadītās mācīšanās prasmes?
- Kā es diferencēju mācību procesu?
- Kā, izmantojot snieguma līmeņu aprakstus, iesaistu skolēnu labāku rezultātu sasniegšanā?
- Kā skolēni manās stundās izmanto dažādas tehnoloģijas, apgūstot konkrētus satura jautājumus?
- Kā es mācu skolēniem apzināti izmantot mākslīgā intelekta risinājumus?
Pieteikumus aicinām nosūtīt līdz š.g. 16.jūnijam, aizpildot elektronisku pieteikuma formu: https://ej.uz/dzmit_konference_ideju_tirgus_2025.
Pieteikšanās konferencei tiks izsludināta augusta sākumā.
Konferences programmā plānoti arī forumi par dabaszinātņu un matemātikas mācīšanu un mācīšanos digitālajā laikmetā, ekspertu vadītas darbnīcas, sarunas LU EZTF SIIC viesistabā, kā arī izstāde, kur būs iespējams iepazīties ar jaunākajām tehnoloģijām izglītībā un uzzināt par iespējām, kā mācību stundas padarīt vēl jēgpilnākas un skolēnus ieinteresējošas.
Papildu informācija:
- Laine Blūma, LU EZTF Starpnozaru izglītības inovāciju centrs
- E-pasts: laine.bluma@lu.lv
Ar skolotāju mācībām startē LMT izglītības iniciatīva MISIJA – MATEMĀTIKA
2025. gada martā un aprīlī Siguldas, Kuldīgas, Jelgavas pilsētas un Rēzeknes pilsētas pašvaldību skolotāji pulcējās, lai piedalītos matemātikas metodikas mācībās un atzīmētu LMT izglītības iniciatīvas MISIJA – MATEMĀTIKA sākumu. Izglītības iniciatīva paredz turpmāko trīs gadu laikā uzlabot skolēnu sniegumu matemātikā četrās pilotpašvaldību skolās, nodrošinot atbalstu skolotājiem, ieviešot sistēmu katra skolēna progresa izsekošanai, palīdzot ar mācību līdzekļu sakārtošanu, kā arī atbalstot sadarbībā ar vecākiem.
“Arī straujajā tehnoloģiju attīstības laikmetā matemātikas zināšanas un prasmes ir vajadzīgas. Tās ir gan cieši saistītas ar spriestspēju, gan stiprina mūsdienās tik nepieciešamās digitālās prasmes. Taču mūsu skolēnu zināšanas ir zemas”, stāsta Dana Narvaiša, izglītības eksperte, LMT MISIJA – MATEMĀTIKA vadītāja. “Mūsu pārliecība ir, ka izmaiņas var panākt tikai komplekss, sistēmisks un fokusēts risinājums, iesaistot un apvienojot visus izglītības jomā iesaistītos. Pēdējā gada laikā ir ieguldīts intensīvs darbs. Mūsu partneru lokā ir pārstāvji no augstākās izglītības jomas, tostarp Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra (LU EZTF SIIC). Cieši sadarbojamies arī ar skolu vadību un skolotājiem, tai skaitā Latvijas Matemātikas skolotāju apvienību. Nākot talkā arī vecākiem, skolēniem, pašvaldībām un uzņēmējiem, esam nonākuši pie kopsaucēja, kas ir LMT MISIJA – MATEMĀTIKA pamatā.”
Izglītības
iniciatīva paredz trīs gadu laikā uzlabot dalībskolu skolēnu sniegumu
matemātikā, strādājot ar skolēniem 4.–6. klašu posmā. Tieši sākumskolas pēdējās
klases ir īpaši izšķirīgs vecumposms matemātikas apguvē, kurā nereti
identificētās problēmas, ja netiek aktīvi risinātas, atstāj lielu iespaidu uz
skolēna sekmēm un interesi par STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes,
māksla un matemātika) jomu nākotnē, kā arī kopumā ietekmē jauniešu iespējas
pabeigt pamatskolu.
LMT MISIJA – MATEMĀTIKA 2025. gadā startēs Siguldas un Kuldīgas novadā, Rēzeknē un Jelgavā, taču datos balstītie secinājumi par mācību procesu varēs kalpot par pamatu arī citu pašvaldību skolu darbam. Izglītības iniciatīvas ietvaros tiks ieviesta skolēna snieguma sekotāja sistēma, kas ļaus izsekot katra bērna progresam. Tā arī palīdzēs vērtēt, kā sadarbībā ar citiem partneriem (piemēram, metodisko centru, izdevniecībām u. c.) tiks sakārtoti un vienoti visās skolās šobrīd izmantotie mācību līdzekļi un nodrošināts atbalsts un apmācības skolotājiem matemātikas metodikā, cieši sadarbojoties ar skolu vadību un skolēnu vecākiem.
Pirmie praktiskie soļi izglītības iniciatīvā ietver mācības dalībskolu skolotājiem 4.–6. klašu matemātikas metodikā un didaktikā. Īpašs uzsvars arī tālākajās mācībās ir paredzēts uz mākslīgā intelekta izmantošanu, lai atvieglotu skolotāju darbu. Savukārt, lai īstenotu skolēnu snieguma sekotāja sistēmu, vēl šopavasar visās dalībpašvaldību skolās noritēs vienoti diagnosticējošie darbi, kuru sastādīšanā, labošanā un analīzē tiks nodrošināts atbalsts no LMT MISIJA – MATEMĀTIKA. Turklāt jaunā mācību gada sākumā ir paredzēta arī dalībskolu vecāku sapulce, lai ne tikai analizētu skolēnu līdzšinējo sniegumu un ieskicētu tālākos soļus, bet arī diskutētu un dalītos pieredzē par atbalstu bērniem mācību procesā.
Trīs gadu laikā, regulāri organizējot apmācības skolotājiem un vecākiem, secīgos posmos nodrošinot diagnosticējošos darbus un uz izaugsmi vērstu atgriezenisko saiti, ir plānots ne vien celt skolēnu sekmju līmeni, bet arī raisīt prieku un interesi par matemātikas un līdz ar to arī citu STEAM priekšmetu apguvi. “Mēs ticam, ka matemātika nav talants, kas iedzimst, bet to vajag zināt un prast katram bērnam, – un katrs matemātikas pamatus spēj apgūt,” stāsta Dana Narvaiša.
LMSA un DPIP konference “Katram skolēnam sava matemātika”
Daugava…
Ceļš turpinās…
Tikāmies 2025. gada 4. -5. aprīlī, Daugavpilī!
Daugavpilī ikgadējā LMSA
pavasara konferencē “Katram skolēnam sava matemātika” satikās ap 120
matemātikas skolotāju no visas Latvijas, lai mācītos, darbotos, priecātos par
atkalsatikšanos.
Tika aizvadītas divas aktīvas dienas, kad kolēģi dalījās pieredzē, zināšanās, kā katram skolēnam atrast ceļu uz savu matemātiku.
Pirmajā dienā asociācijas “Latvijas Koks” prezidents, AS “Latvijas Finieris” padomnieks Pauls Beķeris dalījās ar stāstu par bioekonomikas nozīmi Latvijas tautsaimniecībā, uzsverot, ka mūsu valsts būtiskākais dabiskais resurss ir auglīgā zeme, savukārt uz tās izaudzētās koksnes pārstrāde veido augstas pievienotās vērtības produktus eksportam. Asociācijas “Latvijas Koks” valdes locekle Sigita Alksne runāja par izglītību un profesijām bioekonomikas nozarēs, atgādinot, ka mūžizglītība ir atslēga uz nākotnes iespējām un ka digitalizācijas un mākslīgā intelekta laikmetā arvien nozīmīgāks kļūst sabalansēts līdzsvars strap STEAM prasmēm un spēju sadarboties, kritiski domāt un pieiet risinājumiem radoši. LU EZTF SIIC pētniece Ildze Čakāne aicināja konferences dalībniekus iedziļināties jautājumā par to, “Kā “nepazaudēt” nevienu skolēnu".
Dienas otrajā pusē skolotāji iepazinās ar Daugavpils Inovāciju centru un aktīvi darbojās centra darbinieku organizētajās nodarbībās.
Piektdienas vakaru emocionāli papildināja Arnis Slobožaņins - daudzpusīga personība Latgales kultūras dzīvē: grupas "Dabasu Durovys" dibinātājs un solists, vēsturnieks, radio ētera personība, televīzijas raidījumu vadītājs, filmu producents un pats galvenais - Latgales patriots.
Otrajā dienā skolotāji guva jaunas zināšanas un pieredzi darbojoties darbnīcās:
- Barboleta metode (inovatīvs, kognitīvajā zinātnē balstīts palīglīdzeklis bērnu uzmanības attīstīšanā mācību procesā) - Baiba Blomniece-Jurāne, sertificēta klīniskā un izglītības psiholoģe, doktorante izglītības zinātnēs RTU Liepājas akadēmijā;
- Lietkoku Čemodāna eksperimenti. - Dr. silv. Sigita Alksne, asociācija “Latvijas Koks”;
- Pretī reālai matemātikai: ceļā uz likumsakarību izpratni matemātikā (6.-7.kl.). - Rita Hrapane, Ilona Mackeviča-Maņko, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola – licejs;
- Pretī reālai matemātikai: ceļā uz likumsakarību izpratni matemātikā (8.-9.kl.).- Tatjana Alika, Olga Mikulova, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskola – licejs;
- Matemātika bez robežām (praktiski un viegli ieviešami rīki, kas palīdz veidot iekļaujošu, atbalstošu un motivējošu mācību vidi) -Tatjana Tulovska, Daugavpils Stropu pamatskolas – attīstības centrs;
- Metodiskais atbalsts matemātikas skolotājiem pārejā uz vienotu skolu - Svetlana Radionova, Daugavpils Centra vidusskola, Irēna Puncule, Daugavpils Valstspilsētas vidusskola, Ludmila Uļinska, Daugavpils Saskaņas pamatskola;
- No matemātikas programmas līdz skolas solam (ieradumu attīstīšana mācību procesā) - Benita Malaja, Larisa Kovalevska, Daugavpils Saskaņas pamatskola.
Skolotāji aktīvi piedalījās diskusijā "Matemātikas augstākā līmeņa eksāmena forma" (MAT II skolotājiem), ko vadīja Liene Purgaile, VIAA Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vecākā eksperte.
Skolotājiem bija iespēja izvērtēt mācību animētos video matemātikā, ko piedāvāja Andris Kudurs, platformas "Mācības jūsu bērniem ir interesantas un efektīvas" veidotājs.
Sirsnīgs paldies visiem lektoriem un darbnīcu vadītājiem par nesavtīgo dalīšanos savās zināšanās un pieredzē. Paldies, ka ierosinājāt domāt un iedvesmojāt darboties.
Paldies par ieguldīto darbu, radošu atmosfēru Daugavpils pilsētas Saskaņas pamatskolas kolēktīvam un Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes darbiniekiem. Īpašs paldies mūsu matemātikas skolotājai un DPIP izglītības kvalitātes ekspertei Jeļenai Azarevičai.
Paldies konferences visiem dalībniekiem par līdzdalību, idejām un iedvesmojošu atmosfēru!
Tiekamies rudens konferencē š. g. 10. un 11. oktobrī, šoreiz Ventas krastā - Ventspilī, Ventspils Valsts 1.ģimnāzijā.
Vitas Cielavas (Elejas vidusskola) vēstule pēckonferences "Katram skolēnam sava matemātika
Tik daudz atziņu varēja iegūt no Ildzes Čakānes, Latvijas finiera pārstāvjiem, Benitas Malajas un Larisas Kovalevskas komandas, Svetlanas Radionovas, Irēnas Puncules un Ludmilas Uļinskas komandas, Tatjanas Alikas un Olgas Mikulovas komandas.
Paldies Saskaņas pamatskolas skolotājiem, kuri veidojuši pozitīvus paradumus savos skolēnos. Starpbrīžos, aprunājoties ar skolēniem, patīkami pārsteidza viņu pieklājība, labās latviešu valodas zināšanas un lepnums par savu skolu. Varēja redzēt, ka skolā visi darbinieki strādā kā laba komanda. Varējām justies kā gaidīti ciemiņi. Iepriecināja lielie ziedi, koncerts, garšīgās maltītes, darbinieku laipnība.
Paldies Medicīnas koledžas dežurantēm par izguldināšanu un puķumīlu. Puķes bija pat tualetēs.
Paldies par izdomu Daugavpils inovāciju centra darbiniekiem.
Paldies visām Daugavpils izglītības iestādēm, kuras izveidojušas pozitīvus ieradumus sabiedrībā. Redzēju ļoti sakoptu Daugavpili. Ja kādam uz ielas prasīju palīdzību, man atbildēja latviešu valodā un vēl pajautāja kā vēl var palīdzēt.
Jūs, jūsu skola, Daugavpils sabiedrība mani apbūra. Ceru vēl kādreiz būt Daugavpilī.
Ar cieņu Vita Cielava
JELGAVAS TEHNIKUMS aicina darbā MATEMĀTIKAS SKOLOTĀJU
JELGAVAS TEHNIKUMS
aicina darbā:
VIDĒJĀS VISPĀRĒJĀS IZGLĪTĪBAS SKOLOTĀJU MATEMĀTIKĀ
(darba uzsākšana 2025.gada 1.septembrī vai pēc vienošanās)
Galvenie pienākumi:
- Īstenot un plānot mācību procesu atbilstoši izglītības standartam un programmai. Veidot cieņpilnu sadarbību ar izglītojamajiem un kolēģiem.
- Pastāvīgi pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju.
Prasības:
- Izglītība atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”.
- Var būt augstākās izglītības iestādes pēdējo kursu students/e atbilstošajā jomā.
Mēs piedāvājam:
- Iespēju strādāt valsts izglītības iestādē un savlaicīgi izmaksātu atalgojumu.
- Labus darba apstākļus.
- Apmaksātu ikgadējo atvaļinājumu 8 nedēļu garumā.
- 19.kontaktstundas nedēļā, atalgojums par pilnu slodzi 1540 euro (ir iespēja strādāt 1,3 slodzi).
- Draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu.
- Veselības apdrošināšanu (pēc pārbaudes laika).
- Iespēju piedalīties pieredzes apmaiņas braucienos uz ārzemēm projektu ietvaros.
- Nepieciešamības gadījumā ir iespēja dzīvot dienesta viesnīcā.
Pieteikuma dokumentus (pieteikuma vēstuli un dzīvesgaitas aprakstu (CV)), lūdzam sūtīt uz e-pasta adresi info@jelgavastehnikums.lv ar norādi “Matemātikas skolotājs”.
Tālrunis informācijai: 63025605, 28306437
Pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46 EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) 13. pantu un atbilstoši Fizisko personas datu apstrādes likuma 25. panta pirmajai daļai, Jelgavas tehnikums informē, ka:
10.-12. klases matemātikas skolotāju seminārs, 15.02.2025.
Seminārs tiek organizēts LU EZTF projekta “Digitālu metodisko materiālu pedagogiem izstrāde pamatizglītības mācību priekšmetam “Matemātika” 1. - 9. klasei un vidējās izglītības mācību kursiem “Matemātika I” un “Matemātika II”” ietvaros. Seminārā projekta darba grupas prezentēs un ar dalībniekiem apspriedīs piedāvātās izmaiņas vispārējās vidējās izglītības standartam optimālajam un augstākajam līmenim. Kopīgi spriedīsim par tematu dziļumu un stundu plānojumu katram tematam.
PIETEIKTIES https://forms.gle/og2C54qyw4GfX8wK9
Aicinām aizpildīt pieteikuma anketu līdz 13. februārim, lai varam laicīgi nosūtīt seminārā apspriežamos tematu plānus.
Par regulāriem klātienes semināru apmeklējumiem tiks izsniegtas pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursu apliecības.
Seminārs 1.-9. klašu matemātikas skolotājiem par pamatskolas programmas parauga tematu sasniedzamajiem rezultātiem un secību
Aicinām pieteikties 1.-9. klases matemātikas skolotājus semināriem, kas norisināsies LU Zinātņu mājā (Jelgavas ielā 3, 301. un 401. auditorijā) sestdien, 1. februārī, plkst. 10.30-14.00 un sestdien, 8. februārī, plkst. 10.30-14.00.
Seminārs tiek organizēts LU EZTF projekta “Digitālu metodisko materiālu pedagogiem izstrāde pamatizglītības mācību priekšmetam “Matemātika” 1. - 9. klasei un vidējās izglītības mācību kursiem “Matemātika I” un “Matemātika II”” ietvaros. Seminārā projekta darba grupas prezentēs un ar dalībniekiem apspriedīs piedāvāto pamatskolas programmas parauga tematu sasniedzamos rezultātus un secību. Kopīgi spriedīsim par tematu dziļumu un minimālām prasībām standarta realizēšanai.
Semināri tiks organizēti atbilstoši klašu grupām: 1.-3. klase (8. februāris), 4.-6. klase (1. februāris), 7.-9. klase (8. februāris). Šoreiz netiks organizēta Zoom sapulce, bet var pieteikties saņemt materiālus un sniegt savus ieteikumus, komentārus formā, kas vēlāk tiks nosūtīta.
PIETEIKTIES https://forms.gle/msR9Pnyx2Myzmzmj6
Aicinām aizpildīt pieteikuma anketu līdz 27. janvārim (4.-6. klašu skolotāju semināram) un 4. februārim (1.-3. klašu un 7.-9. klašu skolotāju semināram), lai varam laicīgi nosūtīt seminārā apspriežamos tematu plānus.
Tiek plānots (vēl jāskaņo tālākizglītības programma) regulāriem semināru apmeklētājiem izsniegt apliecības par dalību semināros.
Seminārs matemātikas skolotājiem
Aicinām pieteikties matemātikas skolotājus semināram, kas norisināsies LU Zinātņu mājā (Jelgavas ielā 3, 501. auditorijā) sestdien, 14. decembrī, plkst. 10.00-14.30.
Seminārs tiek organizēts LU EZTF projekta “Digitālu metodisko materiālu pedagogiem izstrāde pamatizglītības mācību priekšmetam “Matemātika” 1. - 9. klasei un vidējās izglītības mācību kursiem “Matemātika I” un “Matemātika II”” ietvaros. Seminārā projekta darba grupas prezentēs un ar dalībniekiem apspriedīs piedāvāto tematu pārkārtojumu matemātikas priekšmeta programmu paraugos un ieteikumus izmaiņām standartā.
Saite uz pieteikšanos semināram klātienē:
o 1. daļa 10.00-12.00 Matemātika 1.-9. klasei: PIETEIKTIES
o 2. daļa 12.30-14.30 Matemātika I un Matemātika II: PIETEIKTIES
Vietu skaits klātienē ir ierobežots, tāpēc aicinām aizpildīt pieteikuma anketu līdz 11. decembrim.
Plānots nodrošināt arī pieslēgšanos semināram attālināti ZOOM platformā: PIETEIKTIES
Detalizētāka informācija par semināru tiks nosūtīta 12. decembrī dalībniekiem uz pieteikuma anketā norādīto e-pasta adresi.
Latvijas Skolēnu matemātiskās analīzes turnīrs
Cienījamie matemātikas skolotāji!
Šogad no 4. līdz 18.decembrim notiek Latvijas Skolēnu matemātiskās analīzes turnīrs, ko organizē komanda ar skolēniem un absolventiem no RTU Inženierzinātņu vidusskolas un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas.
Latvijas Matemātikas skolotāju apvienība atbalsta turnīra organizēšanu visā Latvijā.
Turnīra nolikums.
Aicinam informēt skolēnus par turnira norisi. Lūdzam atbalstīt turnīra organizēšanu savās skolās.
Matemātikas skolotāj, lūdzu,
- izvietojiet afišu savā skolā
- iepazīstiniet skolēnus ar nolikumu
- atbalstiet skolēnus pietekšanos turnīram
- organizējiet atlases kārtu atbilstoši nolikumam.
Plašāka informācija un sacensību nolikums: https://www.analizesturnirs.lv/
Lai izdodās!
LMSA un ANV konference "Vērtības matemātikas mācīšanā"
1994.gads, Daugava, Aizkraukle…
Ilgais ceļš…
2024.gads Daugava, Aizkraukle…
11. un 12. oktobrī Latvijas Matemātikas skolotāju apvienības biedri un atbalstītāji pulcējās Aizkraukles novada vidusskolā, konferencē “Vērtības matemātikas mācīšanā”. Tās bija divas emocionālas un pilnvērtīgas darba dienas. Konferences vadmotīvs bija izglītības kvalitāte un caurviju prasmju loma kā matemātikas mācīšanas vērtību pamats šodien. Skolotāji atskatījās gan uz kopīgi paveikto pēdējos 30 gados, gan iezīmēja nākotnes darba virzienus. Skolotāji diskutēja par mūsdienu metodikas aktualitātēm, kā arī darbojās darbnīcās, daloties pieredzē un gūstot jaunas atziņas savam darbam.
Konferences dalībniekus klātienē sveica Izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša.
Ir apkopoti LMSA 30 gadu darbības notikumi un
izdots izdevums “LATVIJAS
MATEMĀTIKAS SKOLOTĀJU APVIENĪBAS VĒSTURE”.
Paldies par idejām, uzņemšanu, atbalstu un sapratni Aizkraukles novada vidusskolas kolektīvam Alda Labinska vadībā! Par pilnvērtīgu konferences saturu un viesmīlīgu uzņemšana esam pateicīgi Aizkraukles novada vidusskolas skolotājai Guntai Ozoliņai!
Paldies par pasākuma norises atbalstu Aizkraukles novada pašvaldībai Leona Līduma vadībā!
Paldies par aktuālām zināšanām un ieteikumiem lektoriem Rudītei Andersonei un Gatim Lāmam!
Paldies par idejām, par dalīšanos ar savām zināšanām un pieredzi darbnīcu vadītājiem Ritai Štālei, Ligitai Pontāgai, Inesei Pikšteinei, Agitai Auziņai, Zanei Kalējai, Sarmītei Sniķerei, Žannai Murahinai, Jakaterinai Blauai, Ilzei Pilskalnei, Guntai Ozoliņai, Lienei Purgailei un Datorium!
Paldies par atbalstu konferences organizēšanā un norisē SIA PRO-BALTIC, SIA "Atta Print1", AS “Latvijas Finieris”, asociācijai "Latvijas Koks" un SIA Latvijas Mobilais Telefons!
Paldies visiem 150 matemātikas skolotājiem - konferences dalībniekiem! Matemātikas skolotājs ir vērtība!
Daugava…
Ceļš turpinās…
Tiekamies klātienē 2025.gada 4.-5.aprīlī, Daugavpilī!
Maijas Vītumas Atklāta vēstule LMSA 30.gadu jubilejas konferences dalībniekiem
LMSA vēstule par Izdevniecības „Skolas Vārds” mācību komplekta „Matemātika 4. klasei” matemātiskām, metodiskām kļūdām un izdevniecības atbilde
LMSA konference “Vērtības matemātikas mācīšanā”

Pilna informācija pdf pielikumā: programma
Pieteikuma anketa konferencei šeit
Aptauja matemātikas skolotājiem (1.-12.klases)

Aptaujas rezultāti ietekmēs jauna programmas parauga izveidi un var rosināt izmaiņu veikšanu izglītības standartā.
Meklē dažādu klašu grupu aptaujas mūsu mājaslapā:
https://www.nms.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/86974/
Atmiņas, LMSA notikumi 30 gadu garumā
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Piesaki labās prakses piemēru DZMIT konferencei 2024

Informācija: https://www.siic.lu.lv/par-mums/zinas/zina/t/84540/
Pieteikumus iespējams nosūtīt līdz š.g. 3. jūnijam, aizpildot elektronisku pieteikuma formu: ej.uz/dzmit_konference_ideju_tirgus_2024
Konferences pavasara brīvlaikā
Pavasara
brīvdienās skolotāji mācās, dalās pieredzē.
12. un 13. martā LMSA skolotāji aktīvi piedalījās LU konferences sekcijā "Modernā elementārā matemātika un matemātikas mācīšana" un Limbažu Valsts ģimnāzijas un Iecavas vidusskolas organizētajā konferencē "Vērtēšana".
Paldies konferenču organizātoriem par vērtīgām zināšanām, idejām, diskusijām un klātienes tikšanās iespējām!
Konference “Matemātika kā vienota saskaņota sistēma"
Pieteikuma anketa konferencei šeit